Kettlebell mint életforma

Kettlebell edzés

Idén is megrendezésre kerülnek a Közép- Kelet Európai év sportolója díjátadók, amikre rengeteg sportág, köztük a kettlebell edzés is képviselteti majd magát. Ez egy olyan esemény, amelyre a környező országokból több száz versenyző és több ezer kísérő érkezik, és hatalmas média visszhanggal jár. Erre fogunk mi is benevezni a klubommal.

Kettlebell edzés keményen

Amikor jó sok évvel elkezdtem sportolni, akkor még nem gondoltam, hogy ekkora sikereket fogok elérni, és ez a kemény kettlebell edzés programomnak köszönhető, amelyért elképesztő módon hálás vagyok a személyi tréneremnek. Ő volt az, aki a helyes irányt megmutatta, és megszerettette velem ezt a sportágat. Mindig is szerettem az exttrém sportokat, azonban ebben magamra találtam teljesen.

Kettlebell edzés rutinja

Sokan félnek ettől a tréningtől. Azt mondják, hogy a kettlebell edzés csak férfiaknak való, mert hol van annyi ereje egy nőnek, hogy azokat a nagyon nehéz vasgolyókat emelgesse. Nekik tudom nyugodt szívvel azt mondani – és teszem is, amikor beszélgetek az ilyen csajokkal, nőkkel –, hogy nyugodtan jöjjenek le és nézzenek végig egy-két edzésemet és akkor érteni fogják rögtön, hogy ez bizony lehet baromira nőies sport is, beleszámítva rengeteg mellékes előnyt is.

A kettlebell edzés az nem csak egy gyúrás, egy edzőteremben. Az egy életforma. Miért is mondom mindezt nektek? Azért mert aki ezt rendszeresen űzi, annak elképesztő módon fejlődik és erősödik meg a gerince, ezzel egyetemben a tartása, amely az élet számos pontján nagyon hasznos lehet sokszor. Nekünk nőknek a medencénk erősítése is elképesztően fontos, gondoljunk csak bele a gyerekvállalásba, szülésbe, és a nagyon sok állással járó napi rutinok elvégzésébe, ha éppenséggel nem ülő irodai munkákat végzünk.

A kettlebell edzés engem megtanított arra, hogy koncentráljak magamra %-osan, hiszen itt nem lehet hibázni. Nagyon hamar meglehetne a baj, ha nem lennének biztonsági lépések nagyon okosan beiktatva. Egyrészt az első vasgolyó megfogása, és a vele való edzés, az gyakorlatilag minimum 3-4 alkalom után történhet csak meg, amikor az edző arra képesnek lát már minket. És kötelezően betartatja, hogy a kettlebell edzés előtt minimum 20-30 perc bemelegítést kell végezni. Enélkül egyszerűen nem mehetsz oda a vasgolyókhoz.

Ez a szigorúság úgy tudom mindenhol így van, de én nekem tapasztalatom a bettlebell.hu termeivel kapcsolatban van, mert én ide járok sok-sok év óta. Az edzőm egy olyan férfi, aki külföldön számos versenyt nyert már kettlebellben és iszonyatos erővel és energiával tartja az edzéseket, amik szerinte, elengedhetetlenek, azok számára, akik ezt s sportot versenyszerűen akarják űzni. Természetesen vannak a hobbi edzésre járók is, akiknek nem ezzel a fajta fanatizmussal tartja az órákat, de mégis benne van a keménység. És az eredmények magukért beszélnek. Akik a betterbell termeiben edzenek, azok közül számos versenyző lett és a hobbi, amatőr kategóriában is sok győztes került már innen ki.